Sabtu, Mac 22, 2014

ESP SHAKLEE : TAK KENAL MAKA TAK CINTA : EPS 1

JOM BERKENALAN DENGAN ESP SHAKLEE

Jom Berkenalan dengan ESP Shaklee ! Jika selama ini kita sering terdengar tentang ESP shaklee, tapi tidak pasti apa dan mengapa perlu consume ESP, hari ni saya nak sharing tentang ESP....Hanya untuk anda-rakan2 yang sy cintai 


ESP - Soy Protein Isolate Powder
=======================

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

SHAKLEE ESP:

• Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.

• Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.

• Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.

• Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.





Ok sekarang, siapa pula yang perlu ambil ESP ni??? Antara mereka yang sesuai ambil ESP adalah untuk mereka yang :

• Mengidap Kencing Manis : ESP Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
• Wanita / Lelaki Yang Ingin Cantik Dan Gebus : ESP menjadikan kulit kita lebih anjal, jadi gebu dan lebih cerah. Kulit Nampak segar, bermaya dan ceria.
• Wanita/Lelaki yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu malah putih berseri.
• Wanita Yang Bercadang Ingin Mengandung : ESP memulihara dan menjaga rahim kita.
• Wanita Yang Sedang Mengandung : ESP menguatkan rahim dan membantu pembentukan otot bayi. Sepertimana yang kita ketahui protein memang amat diperlukan untuk tumbesaran.
• Wanita Yang Breastfeeding/Menyusu Badan : ESP sangat membantu dalam memperbanyakkan pengeluaran susu. Dengan kehadiran protein yang cukup dalam badan, susu pun berkhasiat. 
• Untuk sesiapa yang nak stabilkan hormon : ESP mengandungi kacang soya, yang kaya dengan isoflavon, ia bantu memulihkan hormon wanita. Keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang diperlukan.
• Mereka Yang Ingin Bertenaga Sepanjang Hari dan Kekal Sihat : ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrisi dalam badan kita. Nutrisi yang cukup penting untuk kesihatan dan keseimbangan badan seterusnya mengelakkan penyakit. ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.
• Mereka Yang Inginkan Tenaga Semasa Berpuasa : ESP bekalkan tenaga, mengurangkan kelesuan ketika berpuasa.

PANTANG DALAM ESP : 

Satu je kalau kita ambik tak kira makanan, ubat mahupun supplemen mcm ESP ni, apa yang penting jangan OVERDOSE yang telah ditetapkan. Sebab penetapan dose sesuatu supplement tu bukan dibuat saje2, tapi berdasarkan kajian keperluan badan. Jadi ikutla arahan makan yang betul, insyaAllah tiada masalah akan timbul.

APA LAGI YANG PERLU KITA TAHU TENTANG ESP SHAKLEE : 

• “ESP ni untuk wanita sahaja!” Oh No no no....Of course ESP ni dirumus untuk SEMUA orang, bukan wanita sahaja ya. So tak kira wanita, lelaki, orang tua, muda, kanak2 (over 1 year) semua bole consume ya. Don’t worry k.

• Mungkin orang akan kata buat apa sibuk2 nak ambik ESP lagi, kan kita hari2 makan ayam, ikan, telur kan protein semua tu, ambik ESP nnt terlebih pulak protein dalam badan? Ok, mcm ni. Ada 3 jawapan ringkas untuk persoalan ni. 

• Pertama ESP ada membekalkan asid amino yang diperlukan oleh badan yang tidak dapat dibekalkan oleh makanan kita. Yelah banyak mana sangat makanan kita boleh dapatkan untuk bekalkan semua asid amino yang diperlukan oleh badan kan? So, ESP dirumus khusus untuk memenuhi keperluan asid amino yang diperlukan oleh badan. 

• Kedua, sebagaimana yang kita tau makanan yang kita makan semuanya telah dimasak, diproses. Protein ni bila dikenakan suhu tinggi, ia akan musnah jadi kita pun tak tau banyak mana lagi protein yang tinggal untuk diserap oleh badan kita, jadi sudah tentulah kita perlukan protein untuk back up. 

• Dan yang ketiga, berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

Nantikan ESP SHAKLEE : TAK KENAL MAKA TAK CINTA : EPS 2 dalam masa terdekat, insyaAllah kalau sempat 

Dan kalau anda rasa berminat nak mendapatkan maklumat lanjut tentang ESP ni, boleh hubungi saya, selaku SID, hasyireen (988088) di talian 0127247497, sms/call/wa...pun boleh..

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

0 comments:

Catat Ulasan