Rabu, November 19, 2014

Atasi Kulit Kusam Supaya Wajah Berseri Macam Siti Nurhaliza Di Atas Pelamin

Hari persandingan dah nak dekat. Hati teringin sangat nak gojes ala-ala Dato' Siti Nurhaliza masa dia naik pelamin dengan Dato' K dulu kan. Tapi masalahnya kulit ni kusam la pulak. Jangan risau ada cara sebenarnya untuk atasi kulit kusam ni. Nak tau, jom saya share kan dengan korang ya :)

Cara Mengatasi Kulit Kusam
Gambar Sekadar Hiasan

Ha, cun kan gambar Dato' Siti kat atas tu? Ok lah tak nak cerita pasal Dato' Siti, seperti yang saya janjikan saya nak share tentang cara atasi kulit kusam special for mereka yang akan naik pelamin tidak lama lagi. Ok, sebelum kita pergi kepada cara atasi, jom kita tengok punca dulu kenapa kulit wajah kita menjadi kusam.

Punca Kulit Kusam

Antara punca utama kulit menjadi kusam adalah disebabkan oleh sinaran UV dan radikal bebas. Sinaran Ultra Violet (UV) dan Radikal bebas yang wujud di sekeliling kita akan memusnahkan sel kulit hingga kulit menjadi kusam dan menyebabkan penuaan kulit pra matang.

Setiap hari kita berhadapan dengan sinaran UV daripada cahaya matahari. Manakala berikut adalah faktor kewujudan radikal bebas :

1) Pemakanan tidak sihat
2) Stress
3) Pencemaran 

Mungkin kita boleh pakai sunblock untuk mengelakkan sinaran uv, namun sejauh mana sunblock mampu untuk menahan sinaran uv daripada tembus ke wajah kita?

Untuk menjauhi radikal bebas, kita mestilah pastikan makanan yang kita ambil adalah sihat, kita kawal stress kita dengan baik dan jaga alam sekitar dengan baik. Namun, bila bercakap bab alam sekitar dan pencemaran ni, susah kita nak kawal kerana ia melibatkan banyak pihak, bukan tangan kita seorang. Jadi, dalam hal ni kita perlukan supplement untuk support sistem badan kita.

Nak Cantik Cepat Atau Buruk Seumur Hidup?


Mungkin ada di kalangan kita yang nak cantik cepat, nak atasi kulit kusam dengan cara mudah, cucuk sana cucuk sini kan. Tapi, kita tak fikir pulak kesan sampingan di sebaliknya. Contoh mudah macam gambar kat bawah ni ha.



Confirm korang semua taknak jadi macam selebriti kat atas ni kan? Akibat nak cantik cepat sangat, cucuk sana sini, operate bagai, akhirnya untuk jangka masa panjang muka jadi buruk pulak kan.

Langkah Nak Atasi Kulit Kusam & Dapatkan Wajah Cantik Mulus Berseri

Ha, takpelah lambat sikit dek non, bukan lambat sangat pun, janji selamat dan berkekalan kan. Ok, mari kita sama-sama tengok 5 langkah untuk atasi kulit kusam dan dapatkan kulit wajah yang cantik dan gebu ala-ala selebriti gitu :)

Langkah 1 : Melambatkan penuaan sel dengan cara semulajadi
Langkah 2 : Baiki peredaran darah dan dapatkan perlindungan matahari
Langkah 3 : Menghasilkan kolagen
Langkah 4 : Mendapatkan perlindungan antioksidan
Langkah 5 : Memberikan khasiat kepada kulit

Langkah 1 : Melambatkan penuaan sel dengan cara semulajadi

Proses penuaan memang akan berlaku pada setiap orang. Masalahnya bila penuaan tu berlaku terlalu awal. Sebenarnya kita boleh melewatkan sedikit proses penuaan kulit dengan mengambil Vivix.

Vivix mampu melambatkan proses penuaan secara semulajadi dengan melindungi dan membaiki DNA. Satu-satunya supplement yang boleh meresap masuk ke dalam sel dan membaiki terus DNA kita.

Vivix Melambatkan Penuaan Sel Secara Semulajadi
Antara artis yang mengambil supplemen vivix ialah Ayu Raudhah yang merupakan adik kepada artis Rozita Che Wan.


Langkah 2 : Baiki peredaran darah dan dapatkan perlindungan matahari

Peredaran darah berkait rapat dengan keadaan kulit kita. Bila peredaran darah kita bagus, then secara automatik kulit nampak segar dan ceria. Begitu juga kulit memerlukan perlindungan daripada matahari atau sinaran UV bagi mengelakkan kekeringan dan melindungi kulit daripada menjadi kusam.

COQ10 boleh membantu kita untuk membaiki peredaran darah dan melindungi kulit daripada sinaran UV.

Peredaran darah yang sihat membawa nutrien dan oksigen ke dalam kulit dengan baik dan mencukupi. Peredaran darah yang lemah akan menjadikan kulit kelihatan kusam dan kasar. COQ10 mampu membantu menjadikan peredaran darah kita menjadi lebih sihat, hasilnya kulit menjadi lebih cerah dan sekata.

COQ10 juga berfungsi untuk meningkatkan tenaga sel. Tenaga sel yang lemah akan menjadikan kulit tidak bermaya, kering dan berkedut manakala tenaga sel yang lebih tinggi berupaya untuk menjadikan kulit lebih tegang, sihat dan muda.




Langkah 3 : Menghasilkan kolagen

Kolagen berfungsi untuk memberi kelembapan kepada tubuh daripada rambut hingga ke kaki. 

Shaklee Collagen Powder yang merupakan kolagen daripada sisik ikan merah adalah sangat istimewa kerana dengan jisim atau berat molekulnya yang rendah, penyerapan kolagen ke dalam badan adalah optimum. Maknanya lebih banyak kolagen yang akan diserap.



Kesan Collagen Powder Shaklee Dalam Masa 8 Minggu

Langkah 4 : Mendapatkan perlindungan antioksidan

Kulit memerlukan antioksidan yang kuat, Ini dapat dibekalkan oleh Vitamin C dan Vitamin E.

Selain berfungsi sebagai antioksidan yang kuat, Sustained Release Vita-C Plus Shaklee dapat juga membantu pembentukan kolagen. Ia memberi kita kulit yang lebih cerah, tegang dan gebu.



Manakala Vitamin E pula memberi perlindungan kepada kulit dengan mengekalkan kelembapan, mencegah kulit kering, kegatalan dan menghilangkan cela.




Langkah 5 : Memberikan khasiat kepada kulit


Bukan setakat tubuh sahaja yang perlukan khasiat, malah kulit juga perlu diberikan khasiat. ESP Soy Protein Isolate Powder mampu memberikan khasiat kepada penggunanya.

ESP dibuat daripada soya semulajadi yang tidak diubahsuai secara genetik (non-gmo) dan mengandungi 9 asid amino perlu yang lengkap. Anda akan dapat rasakan kulit anda bertambah cantik, putih dan gebu apabila mengambil ESP secara konsisten.




Kesimpulan

Jadi kesimpulannya, kulit kusam itu adalah pilihan bukan takdir. Kita semua boleh atasi kulit kusam dan dapatkan wajah yang cantik ala-ala Siti Nurhaliza di hari persandingan kita nanti. Dengan syarat konsisten dengan pengambilan makanan seimbang, amalkan gaya hidup sihat, minum air putih yang cukup dan berikan makanan kepada sel-sel wajah anda dengan supplement. Bukan anda je nak makan tau, kulit muka pun perlukan "makanan" untuk kekal ceria, cantik, gebu dan memukau.


Hubungi Saya Segera !

Kalau anda memang serius nak cantik dan nak atasi kulit kusam anda, hubungi saya segera. Semua maklumat saya ada di bawah. Boleh msg/whatsapp/call saya ok ! Cepat anda bertindak, cepatlah anda dapat hasil. Hubungi saya sekarang k. Yup, sekarang ;)

Nama Penulis : Hasyireen binti Abdul Halim  


(Pengedar Shaklee Melaka & Seluruh Malaysia)


ID : 988088



Contact Me  :

No telefon : 0127247497 (call, sms, whatsapp, we chat)

Email : hasyireenhalim@gmail.com



COD : Melaka 

POS : Seluruh Malaysia



FB : https://www.facebook.com/syireenfb


FB Page : https://www.facebook.com/vitasihatcantik



AMARAN !!!!  

FREE Consultation Will Be Given To My Customer ONLY....Dapatkan PENJIMATAN 15-20% dengan MENDAFTAR sebagai Ahli...Anda juga boleh MENAMBAH PENDAPATAN dengan Shaklee sekiranya berminat..Hubungi saya segera.



Ingin jadi ahli, klik >>> cara-join-member-shaklee

 


#Drugfree

 ~ Prevention Is Better Than Cure ~


 




3 ulasan:

  1. Matahari sekarang cukup terik sekali.memang kulit mudah jadi kering n kusam.

    BalasPadam
  2. Mmg sesuai utk kulit saya yang cepat terbakar

    BalasPadam
  3. woww mengancam tajuk entry nie..saya suka..isi yang padat dan berguna untuk panduan penjagaan kulit seharian.

    BalasPadam