Isnin, Januari 18, 2016

Cerita Jerit Perih Seorang Isteri Kepada Pesakit Strok Menjaga Suami Sehingga Pulih

Menurut National Stroke Association of Malaysia atau NASAM, strok adalah punca kematian ketiga terbesar di Malaysia selepas penyakit jantung dan kanser. Ia dianggap sebagai punca utama kehilangan upaya yang teruk. Dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok setiap tahun. Suatu angka yang amat menakutkan.

Apakah Penyakit Strok?


Strok adalah serangan terhadap otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Otak adalah pusat saraf tubuh yang berfungsi untuk mengawal setiap yang kita lakukan atau fikirkan. Selain itu ia juga mengawal fungsi-fungsi automatik seperti pernafasan.

Untuk berfungsi, otak memerlukan bekalan darah secara berterusan yang membawa oksigen dan nutrien yang amat penting. Apabila saluran darah di dalam otak pecah ataupun tersumbat, bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan mengalami kekurangan oksigen dan nutrien.

Apabila ini terjadi, bahagian otak itu akan mula mati dan anda akan mengalami strok. Ia terjadi dengan pantas dan senyap. Kerosakan otak menjejaskan deria-deria anda, pertuturan dan pemahaman bahasa. Sebelah tubuh mungkin lumpuh, manakala sikap, corak pemikiran dan ingatan pesakit turut berubah.

Cerita Pesakit Strok.



Walaupun mungkin banyak teknologi di luar sana yang wujud untuk membantu pesakit strok, namun tidak semua pesakit mampu menjalani rawatan yang memerlukan perbelanjaan yang tinggi. Akhirnya pesakit terbiar begitu sahaja.

Atas dasar itu, saya ingin berkongsi cerita tentang seorang isteri kepada pesakit strok yang melihat sendiri penderitaan suaminya sehingga akhirnya dengan IZIN ALLAH telah berjaya pulih. Moga kisah ini dapat memberikan manfaat kepada anda yang mempunyai pasangan atau ibu bapa yang diserang penyakit strok ini.



=================================================================================

Cerita HAFZA AEIN


Assalammualaikum..
Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.
Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..
1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..
Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.
Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.
Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
.
Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee...


(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

Sila like dan share cerita saya ni supaya dapat membantu pada mereka yang mengalami masalah yang sama.

======================================================================

Semoga perkongsian daripada cerita beliau tadi sedikit sebanyak dapat membantu tuan puan yang sedang menghadapi ujian yang sama dengan Puan Hafza Aien.

Kesabaran Puan Hafza Aien harus dijadikan sumber kekuatan kepada para isteri yang mengalami nasib yang sama dengan beliau. Dengan berkat kesabaran dan ketabahan beliau menjaga suami dan juga pengambilan supplemen Vivix, alhamdulillah suami beliau sudah kembali pulih dan boleh bertutur seperti biasa, Sesungguhnya kasih isteri tiada tandingan. Moga syurga buat beliau. Amin. Jika tuan puan ingin mendapatkan supplemen yang diambil oleh suami Puan Hafza Aien iaitu Vivix, boleh lah hubungi saya seperti berikut :

Syireen Halim (SH)
SMS/Whatsapp : 0127247497
Emel : hasyireenhalim@gmail.com
Pengedar Shaklee Melaka


Promosi Vivix sedang berlansung sehingga 30 Januari 2016. Dapatkan potongan harga sehingga RM XX. Terus hubungi saya segera untuk dapatkan Vivix pada harga promosi sebelum promosi tamat,

Syireen Halim (SH)
SMS/Whatsapp : 0127247497
Emel : hasyireenhalim@gmail.com
Pengedar Shaklee Melaka

2 ulasan:

  1. semoga pahala yang banyak buat isteri yang sanggup jaga suami ketika sakit..

    itu memang cinta sejati yang tiada ukurannya kepada setiap pasangan..

    semoga produk Vivix ini terus memberi manfaat kepada mereka yang memerlukan

    BalasPadam